Økonomi- og HR-ansvarlig til Oregon Tool
Økonomiansvarlig • Varberg
Vil du være med til at gøre en forskel i en international organisation, hvor du kan kombinere økonomi og HR i én og samme rolle? Vi søger nu en økonomiansvarlig, der vil påtage sig det overordnede ansvar for vores aktiviteter i Sverige og Finland. Her får du en unik mulighed for at arbejde både strategisk og operationelt – i en rolle, hvor ingen dage er ens.
Om stillingen
Som ansvarlig for Økonomi/HR bliver du en central del af vores nordiske team. Du får ansvaret for at sikre økonomiske processer og fuld regeloverholdelse, samtidig med at du driver og udvikler HR-arbejdet for vores medarbejdere. Det er en bred rolle, hvor du både vil have et strategisk overblik og selv arbejde tæt på virksomheden i det daglige arbejde.
Du kommer til at arbejde i et dynamisk internationalt miljø med korte beslutningsveje sammen med både chefer og kolleger i andre lande. Vi værdsætter godt samarbejde og en kultur, hvor vi engagerer os og tager ansvar. Placeringen vil være i vores fine lokaler i Varberg.
Primære arbejdsopgaver
Økonomi, Compliance & HR
- Ansvar for revision, regnskab og rapportering
- Håndtere moms- og indkomstangivelser samt skattespørgsmål
- Ansvar for debitorbogholderi i Sverige
- Godkende fakturaer, betalinger og støtte ved banktransaktioner
- Drive og deltage i forskellige økonomiprojekter HR – Sverige & Finland
- Støtte ledere og medarbejdere i personalespørgsmål samt drive HR-processer i SuccessFactors
- Forberede HR-budget, bonusberegninger og rapportering
- Ansvar for hele lønprocessen: internt i Sverige og via ekstern partner i Finland
Hvem er du?
Vi søger dig, som har en økonomisk uddannelse og en baggrund inden for regnskab og økonomi, gerne som revisor, regnskabsøkonom eller tilsvarende. Du har nogle års erfaring med kvalificeret økonomiarbejde og føler dig tryg ved at tage ansvar for både operationelle og strategiske spørgsmål.
Som person er du analytisk, struktureret og løsningsorienteret, med evne til at drive arbejdet fremad og skabe resultater. Du er samtidig kommunikativ, lydhør og trives i rollen som partner for både ledelse og medarbejdere.
Det er en fordel, hvis du har erfaring fra internationale virksomheder og kendskab til både US GAAP og Swedish GAAP. Du har god systemerfaring, gerne i SAP, og er fortrolig med Microsoft Office. Erfaring med HR-systemer, f.eks. SuccessFactors, er et plus. Du behersker engelsk og svensk i tale og skrift. Da stillingen spænder over to lande, og hovedkontoret for Europa er i Belgien, kan rejser forekomme.
Vi tilbyder
Hos os får du en nøglerolle i en international organisation, hvor du får en spændende kombination af to verdener, struktur og analyse fra Finans og det menneskelige perspektiv fra HR. Du bliver en del af et engageret team, der værdsætter samarbejde, kvalitet og god stemning.
- Et udviklende og varieret arbejde i et internationalt miljø
- Stort ansvar og mulighed for at påvirke
- Konkurrencedygtig lønpakke inklusive pension og forsikringer
- Fleksibilitet og frihed under ansvar
Vil du vide mere om stillingen?
I denne rekruttering samarbejder vi med MPYA Finance. Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte de ansvarlige rekrutteringskonsulenter Elin Antonsson tlf. 0709-318769 eller Anette Zantelid tlf. 0732-036777. Ansøgning sker via www.mpyafinance.se. Udvælgelse og interviews foregår løbende. Velkommen med din ansøgning!