Mpya & BlueCall

Elina Alkesund, 2024

Vi følte, at vi manglede noget hos Mpya Finance i sensommeren 2021. En ekstra støtte, der både skulle virke forebyggende og bremse, og selvfølgelig(!) være fortroligt og individuelt tilpasset. Det var starten på vores samarbejde med BlueCall – vores mentale PT.

BlueCall er en app, der hjælper alle Mpya-medarbejdere (der ønsker det) med at håndtere alt fra stress, bekymring og angst til at opbygge selvtillid, øge motivationen og finde balance i livets puslespil. Dette sker via telefonsamtaler/chat med en terapeut eller gennem tips, råd og værktøjer, som du kan arbejde med på egen hånd. Udover den tilpassede samtalestøtte tilbyder de også skræddersyede webinarer om aktuelle emner til gavn for hele organisationen.

Hvis man sammenligner det med et trafiklys, kommer BlueCall ind, når vi er på grønt og gult, hvor vi stadig har kræfter til at håndtere vores egen situation og handle på den. Alt for at forhindre en eventuel eskalering og gå over til rødt. For der vil ingen ende.

Men hvor meget er “god brug” af en sådan tjeneste?
Vi ønsker, at det skal bruges, men ikke for meget (for så har vi større problemer) og ikke for lidt (for så må vi tænke om), men passende. Vi mener, at vi ligger på et passende niveau. Vores fokus er dog at opmuntre alle vores kolleger til at tage sig af sig selv og deres helbred for at holde øje med deres indre trafiklys. Det giver os bæredygtige mennesker i det lange løb.

#hälsaochvälbefinnande

Vi kan forbinde os på flere måder, hvis du ønsker det:

Vi kan forbinde os på flere måder, hvis du ønsker det: